Sarah in Frankrijk

Les Deux Alpes

hoi hoi

Hier ben ik weer.Het internet doet me hier soms echt grijze haren krijgen ( vooral als je het dan nog eens nodig hebt omschoolmails te openen en te beantwoorden, zaken op te zoeken voor stageverslagen enzo....). De tijd tikt hier veel te snel voorbij. Op 15/16 en 17 februari kreeg ik bezoek van mijn ouders. Ik heb echter één dagje echt vrij kunnen maken om met hen mijn zus te gaan opzoeken in les Deux Alpes. Les Deux Alpes is een bergdorp in de Franse Alpen en staat ook wel bekend als het kleinere broertje van de Alpe d'Huez.Natuurlijk kennen de meesten les Deux Alpes als een skigebied.

Laughing

Het skigebied is het gehele jaar geopend. 's Zomers kan er worden geskied op de gletsjer. Het is de grootste gletsjer in Frankrijk waar geskied kan worden in de zomer. De gletsjer is in de zomer te bereiken met behulp van de Jandri Express. Deze gondellift start in het dorp op 1650 meter en gaat in de zomer rechtstreeks naar 3130 meter. Vanaf hier is het mogelijk om met sleepliften of een funiculaire de gletsjer te betreden.

Eénmaal aangekomen in les Deux Alpes heb ik nog maar een spijtige twee uur op de latten kunnen staan ( bereik met zus, parking vinden, ...). Het weer zat niet echt mee deze dag maar kon de sfeer toch niet verpesten.

Vanavond en morgenheb ik een late shift in het ziekenhuis. In het weekend ga ik me te pletter werken aan supervisieverslagen, stageverslagen enz....

Volgende week zal je echter hierniets van me lezen. Ik heb namelijk vier nachten en zaleen asociale week beleven. Terwijl al de rest opstaat, kruip ik in mijn nestje.

Ik heb gezien dat het nog maar 08.30 . Ik ga nu nog even de oogjes toe doenom mijn energie op te ladenvoor vanavond.

Sarah

Cool

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!