Sarah in Frankrijk

Chamrousse

Zondagmorgen... Ik sta op en zie dat het stralend mooi weer buiten is. De sneeuwtoppen van de bergen liggen in de zon. Er is geen wolkje te bespeuren aan de hemel. Met drie andere studenten ben ik gaan skiën in Chamrousse.

Het skigebied Chamrousse is een leuk skigebied voor mensen diegeen grote tochten willen maken. Het is namelijk een klein skigebied. Aan de linkerkant van het gebied zijn zwarte en rode pistes tevinden. Twee van deze pistes zijn zogenaamde Olympische pistes. Aan de rechterkant van het gebied vind je blauwe en groene pistes, veelal door de bossen.

Het skigebied bij Chamrousse is een aardig sneeuwzeker gebied ondanks de 2250 meter als hoogste punt van het gebied. Er zijn twee snowparken, een boardercross en een slopestyle. Het gebied ligt in Isère, Frankrijk. Het heeft 92 kilometer aan pistes en beschikt over 24 skiliften.

De boardercross heb ik zeker uitgeprobeerd. Soms had ik echt het gevoel dat ik uit de bochten ging vliegen. Het niveau van skipistes ligt toch wel wat hoger dan in Oostenrijk. De twee studenten, Celine en Alice, zijn echte waaghalzen en skiën niet veel op de piste.... en ik volg maar. Het was een zalige, vermoeiende ,maar voor herhaling vatbare dag.

Sarah

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!