Sarah in Frankrijk

Laatste week op intensieve zorgen

Het einde van mijn eerste leerrijke, vermoeiende stageperiode is in zicht. De verpleegkundigen op dienst hebben zelfs al een koosnaampje voor me: La petite Belge. Waarom deze koosnaam; geen idee.

Laughing

Ik begin juist alles door te krijgen : werking van toestellen, de verschillen tussen België en hier, de organisatie. De taal begint me meer en meer in de mond te liggen -> Nikel ( super) dus, een stopwoord waarvan zelfs de studenten geen flauw idee hebben van de schrijfwijze.

Deze week heb ik nog vijf vroege shiften voor de boeg. Deze stage was niet alleen leerrijk en vermoeiend maar ook een extra impuls voor me omnog een jaar extra te gaanstuderen. Kon ik maar hier blijven en niet moeten terugkeren naar België?

Laughing

Extra weetje: Een sociaal leven opbouwen( na de lessen en in het weekend)als Franse student is blijkbaar voor hen heelmoeilijk ( en niet alleenvoor de Franse studenten). In het begin begreep ik niet waarom. Na echter een avondje stappen ,met het idee om eens extra lang in de pubs te gaan drinken, wist ik wel beter. Alle cafés, pubs en noem maar op sluiten om stipt twee uur. Alle studenten worden op straat gezet en dat was het dan! Ze zijn zelfs zo stipt dat je zelfs de tijd niet krijgt om alles op te drinken. Ik verkies dan toch België om eens een stapje in de wereld te zetten.

Tongue out
Kort en bondig kan van zegswijze hier wel van pas komen.

Sarah

Reacties

Reacties

Helga

La petite Belge s'amuse bien dans ' La gràndé Francé ' ;-)) ... zo te lezen. Nog leerrijke laatste uurtjes daar op den Intensieve ! En ... btw het zonneke schijnt in La Belgique, tof tof tof.

Wim

Hey Sarah,
net wat door je blog gebladerd en 't ziet er wel naar uit dat je een fijne tijd hebt ;-).
Geniet ervan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!