Sarah in Frankrijk

Lans du Vercors

Vrijdag was mijn laatste dagje stage op intensieve zorgen. Ik heb gedurende drie weken geen stage. Drie weken dat ik ga werken voor school maar ook de omgeving hier nog wat meer ga verkennen. Vandaag heb ik , wegens sneeuw en nog eens sneeuw, lekker knus op mijn kamertje gewerkt aan stageverslagen en casuïstiek.

Gisteren echter ben ik samen met nog vier andere studenten gaan wandelen in de bergen. Het skigebied Le Vercors is gelegen op een hoogte van 1.000 tot 2.050 meter in de Franse Alpen. Het gebied wordt gevormd door een aantal kleine dorpen. Dit zijn Villard de Lans, Corrençon-en-Vercors, Autrans, Meaudre, Lans-en-Vercors, Saint-Nizier-du-Moucherotte en Les Coulmes.

Tijdens de Olympische spelen van 1968 in Grenoble was Villard de Lans de thuishaven voor het onderdeel rodelen. Het is een levendig dorpje in het hart van het Parc Régional du Vercors.

We reden door Villard de Lans de hoogte tegemoet. Bij één van de skiliften parkeerden we de auto en vertrokken op wandel. Welk pad we genomen hebben? -> geen flauw idee. Leo , één van de studenten, was de gids. De top hebben we niet bereikt omdat er plots een sneeuwbui opstak en we beslisten om toch maar wijselijk af te dalen. Natuurlijk als echte avonturiers beslisten we , vooral de jongens, om een kortere weg terug te nemen. We liepen niet meer echt op een aangegeven pad. Om nog sneller beneden te zijn, vonden we ook een plastieken plaat waar we wat glijfun mee hadden.

Na een warme chocolademelk te hebben gedronken en onze voeten te hebben opgewarmd in een plaatselijk café ,vertrokken we moe en helemaal nat naar Grenoble.

Sarah

geertje

sarah,
wij hebben nieuw e-amil adres, scarlet verandert in skynet in é-mail, de rest is idem!
zo te lezen op je blog heb je al een heleboel ervaringen achter de rug!
de tijd gaat wel snel hé, ge zit al in den helft! amai!
we zullen blij zijn je nog eens terug te zien!
geniet er nog van!
geertje en de hele bende