Sarah in Frankrijk

UHCD

hoi hoi,

De laatste maand is nu al een paar dagen bezig en eindelijk heb ik de tijd gevonden om nog eens op mijn blog te schrijven. Steffie is ondertussen op bezoek geweest, de stage op de spoedafdeling is begonnen en vandaag word ik een jaartje ouder.

De spoedafdeling waar ik nu stage loop, bestaat uit drie sectoren. Patiënten komen toe aan het onthaal waar een verpleegkundige de eerste stap van het traigeproces uitvoert. Zij/ hij beslist of de patiënt naar de sector ZES of CHIR gaat. CHIR staat uiteraard voor alle chirurgische zaken en ZES staat voor alle medische zaken. Als patiënten langer dan 24 uur op spoed moeten blijven, komen ze naar UHCD. Ik sta op de sector UHCD.

Ik dacht dat ik op een spoedafdeling zou staan waar de patiënten al na één à twee uur weer zouden vertrekken ( huis, opname). Ik kwam toe op de sector UHCD en zag toch wat anders dan ik had verwacht. Een shift begint met de dagelijkse hygiënische zorgen, het uitdelen van medicatie en eten. Het is interessant om patiënten iets langer te kunnen opvolgen maar ik vind het jammer dat het oefenen van bloedafnames en infusen plaatsen er deze keer niet echt in zit. De infusen worden namelijk al op CHIR of ZES geplaatst.

Ik heb al half kunnen regelen dat ik ook eens op ZES of CHIR kan staan om toch beterde spoedafdeling van hier te kunnen vergelijken met België ( in functie van aankomst, verder proces en voor mijn bachelorproef). Voor de rest loopt alles hier zijn gewone gangetje.

Ik heb nog geen foto's maar deze zullen zeker nog volgen.

Sarah

Reacties

Reacties

Mia

Hey meidje, van ons allen hier een heeeeeeeeeeeeeeeeel fijne verjaardag gewenst!!
21 dikke kussen en knuffels ... zaterdag geven we ze je in levende lijve :=)
In les deux alpes wordt dat een FEESTJE!!
Liefs mama

Helga

Proficiat met je 21 lentes !!

Wim

Ey sus,
hoe vlot het daar nog op de spoed?
Ik vroeg me af wat het onderwerp van je bachelorproef is...

Maria

He Sarah, je laatste week loopt misschien wat anders dan je zou gewild hebben, maar weet dat er mensen zijn die fier op je zijn... op zo'n en dochter en kleindochter!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!